C# Dersleri - For (Sayaç) Nedir ?

Merhaba arkadaşlar bugün c# ta  döngüleri yani forları yani sayaçları anlatıcam.

For döngüsü , bir işlemi istediğimiz kadar tekrarlanmasını sağlar.

Peki bu for döngüsünü nasıl kullanıcaz

Nasıl kullanılır ?


for (int değişkenadi = değeri;koşul;değişkenadi++)
    {yapılacak işlem;}

1. adım int değişken adi tanımlar.
2. adım koşul a uğrar ve koşul geçerliyse 3.adıma geçer
3. adım yapılacak işlem
4. adım değişkeni bir arttırıyor ve 2. adımdan başlayarak koşul'a uğrar ve tekrarlar.

Büyük ihtimal anlamadınız aşağıdaki soruyla daha iyi anlayacaksınız

Soru #1:
Ekrana alt alta 10 defa "Merhaba Dünya" yazdıralım.

Kodumuz :

string metin1 = "Merhaba Dünya";//metin1 adlı değişkene yazdıracağımız yazıyı atadım

            for (int sayac = 1; sayac <= 10; sayac++)//sayacımızı tanımladın ; sayaca koşul koydum; sayacı işlem tamamlandıgında 1 artacak.
            {
                Console.WriteLine(metin1);
            }
            Console.ReadKey();

DEBUGGING :


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar